Czy BlackBerry da radę zawojować rynek smarfonów?

Jeszcze kilka lat temu BlackBerry nie miał konkurencji wśród telefonów wykorzystywanych przez ludzi interesów. Jego potencjał znacznie jednak zmalał w momencie wkroczenia na rynek Apple i pierwszych smartfonów z systemami Symbian, Bada, a także Android. Aby wrócić do gry, Kanadyjczycy musieli zabrać się ostro do roboty.

Wczoraj zaprezentowali materiał, dzięki któremu pragną ponownie stać się rozchwytywaną marką. Oto lista najważniejszych wydarzeń konferencji:

1. Firma RIM (Research in Motion) zmieniła nazwę na BlackBerry, której i tak wszyscy używali ;)
2. Zaprezentowano dwa flagowe modele – jeden tradycyjny, z klawiaturą qwerty – Q10 oraz z klawiaturą ekranową – Z10.
3. BlackBerry10 czyli nowy system operacyjny, charakteryzujący się wielozadaniowością oraz nowymi aplikacjami, w tym HUB który zbierze wiadomości sms, mms, mail oraz te z facebooka, linkedin w jedno miejsce. Na uwagę zasługuje również VIDEO, dzięki któremu podczas chatów będziecie mogli udostępnić także widok swojego telefonu.
4. Aparat w BlackBerry jest wyposażony we wszystkie współczesne standardy – kontrola focusa i ostrości, seryjne zdjęcia. Dodatkowo znajdziecie tu tez edytor zdjęć i… aplikację do robienia prezentacji.
5. BlackBerry World to sklep z aplikacjami, który ma w planach dorównywać wielkością AppStore i Google Play. Na starcie znajdziecie tam… 70 000 aplikacji!
6. Alicia Keys, piosenkarka R’n’B, została Dyrektorem Kreatywnym w BlackBerry.
7. Nowe smartfony dostępne w Polsce dostępne będą prawdopodobnie od marca.

Comments are closed.